Múlt hétfőn és kedden Londonban voltam, az eBay vitt ki sajtóútra. Magáról a bejelentésről itt írtam, a személyesebb jellegű beszámoló (érdektelen, de vicces infókkal fűszerezve) most következik. Kiderül belőle például, hogy az eBaynél dolgozni jó, és hogy most érdemes taxit venni.

Először is, körülnézhettünk az eBay irodáiban. Azért írom többes számban, mert két, egymáshoz viszonylag közel eső épületben osztották el a dolgozókat. Az irodaházak a nyolcvanas években épültek. (Próbáljuk meg nem összevetni a magyar nyolcvanas évekbeli irodaházakkal!)

Ezt látod, ha az egyik épület előtt állsz:

Az épület mellett egy kis lépcső vezet le egy I-II. világháborús emlékműhöz.

A lépcsőn pedig nem szabad korizni, illetve a környéken sem.

Minden elismerésem azoknak, akik miatt a tábla kikerült. (Ezt azért mondom, mert én már görkorcsolyáztam macskakövön. Biztos ezért nincs vesekövem. Vagy a sör miatt, ki tudja?)

A másik épület egy belső udvarra néz, ahol egy ezüstszínű gömbökkel feldíszített fa állt.

Az egyik vendéglátónk elmesélte, hogy egy héttel azelőtt reklámfilmet forgattak az udvaron. (Nem az eBaynek. Mondta a cég nevét, de elfelejtettem.) Telerakták műhóval az udvart, illetve odavitték ezt a fát is, és teleaggatták a díszekkel. Egészen addig fel sem tűnt, hogy az a fa nem onnan nőtt ki. A képen látható kamerás ember nem a reklámfilm-forgatásról maradt ott, hanem kifejezetten minket videózott.

Az iroda egy részében körbevezettek bennünket. Az emberek nagy open office terekben dolgoznak, ezeket nem fotóztam le, mert én is utálnám, ha meló közben idegen emberek fényképeznének. Különben is, ezek nagyjából mindenhol nagyrészt egyformák, akkor már nézzünk inkább egy meeting roomot, ami inkább eltér a hagyományostól.

Ilyen termekben tartanak például megbeszéléseket.

A konyha-ebédlőben láttak minket vendégül, ahol a hűtő tömve van mindenféle finom innivalókkal.

Ezekre némi szigor is vonatkozik, de ezzel talán még együtt tudnak élni a dolgozók.

A konyha-ebédlő mögött különféle szabadidős helyiségeket találunk. Akadnak itt is megbeszélős részek…

…és persze a relaxálásra, feltöltődésre is van lehetőség. Például minigolffal és csocsóval…

…biliárdasztallal, vagy a  mögötte megbújó játéksarokkal…

…tele játékkonzolokkal (a könyöklős-konzoltartós székre külön felhívnám a figyelmet)…

…vagy pedig pingpongasztallal és babzsákokkal…

…ha pedig magántelefont akar valaki elintézni, ott az ikonikus telefonfülke. (Telefon, az nincs benne, saját mobilt kell vinni, ez már csak dekoráló és szeparáló szerepet tölt be.)

Hogy a relaxáló eszközök igénybevételére van-e valami szabályozás, hogy mikor szabad és mennyit szabad, arról nincs infóm. Mindenesetre kedd délelőtt, mint a fotókon is látszik, csak mi lézengtünk arrafelé, és később is csak a megbeszélős részekben láttunk embereket, valószínűleg akkor is dolgoztak.

A hónap dolgozói a cégnél a padlóra kerülnek, de persze nem “úgy”.

Ilyen csillagokat láttunk több helyen az irodában, ez a helyi walk of fame. Tök ötletes, és ha tudnék szőni, idén karácsonyra hasonló, névre szóló kis szőnyeget alkotnék minden olyan ismerősömnek, aki nem értené félre, és nem a lábtörlés jutna róla eszébe.

A bevezetőben említettem a taxit is, és hidd el, hogy mire a végére érek a sztorinak, be fogod látni, hogy helye van itt a blogban. A reptérről a szállásra menet kifogtunk egy borzasztó jó fej taxisofőrt, Maliket, aki alapvetően pakisztáni, de már 35 éve él Londonban. Az egyik útitársam (Bigyó felügyelő) már korábban megjegyezte, hogy imádja a londoni taxikat, és  egyszer nagyon szeretne venni egyet, de biztosan nagyon drágák. Mivel Malik szívesen tájékoztatott minket mindenről, megkérdeztük, lehet-e ilyen autókat vásárolni. Képzeljétek, lehet, sőt, pont most érdemes. Ugyanis hamarosan életbe lép egy új rendelet, miszerint 10 évnél régebbi taxikkal nem lehet utasokat fuvarozni Londonban. Éppen ezért kiszórják a régi autókat, már akár 1000 fontért lehet kapni. Malik természetesen egyből mondta, hogy szóljunk neki, ha vásárolni akarnánk, vannak kapcsolatai, de taxitársaságokat is érdemes megkérdezni, sőt, az eBayen is árulják. Ez most nem standard promó szöveg, a taxisofőrünk sorolta ezt a lehetőségek között, mi pedig nagyon jól szórakoztunk rajta, hogy az eBay bejelentésre menet azt halljuk, hogy még takkert is ott érdemes venni.

Már csak azért is nem promó szöveg a sztori, mert az eBay Nemzetközi Piactéren, amiről a bejelentés szólt, autót pont nem lehet venni a szállítás nehézkessége miatt. Szóval ezt mondjuk az angol eBayen érdemes keresni.  Egyébként még azt is hozzátenném, hogy fogalmam sincs, hogyan lehet itthon hivatalosan forgalomba helyezni egy angol taxit. Sőt, azt is beismerte Malik, hogy nem túl jó a fogyasztásuk. Ezzel minden infó a kezetekben van, dönthettek, vesztek-e londoni black cabet vagy sem. (Becabelez – fú, ez nagyon rossz volt, bocs!)

A végére még egyetlen, a blog tematikája szempontjából fontos infó maradt: a Battlestar Galactica-rajongó olvasóink értékelni fogják, hogy a Skylon étteremben vacsoráztunk.

Megnyugtatásul közlöm: egyetlenegy szőke hajú pincérünk sem volt.

Szólj hozzá

GÉPSÉGSZALON

Ez egy úgynevezett "tech lifestyle blog". Szó esik itt vicces bigyókról és egy fokkal komolyabb elektronikai cikkekről, nőknek szánt kütyükről és hasznos weboldalakról, geek kultúráról és nerd divatról, tippekről és mindenféle kockaságról. Ja, meg persze macskákról és Star Wars relikviákról.

Gépségszalon a Facebookon

Friss kommentek

HIRDETÉS

Gyakori címkék

By Gépségszalon Kreatív Bt. 2008-2014.